W dniach 26-27 maja  uczniowie naszej szkoły pod opieką p. Marty Cierzniakowskiej uczestniczyli w III Pomorskim Hackathonie YOUNG SMART dla uczniów szkół średnich organizowanym przez 17 Liceum w Gdyni - Microsoft Showcase School oraz Polsko-Japońską Akademię Nauk Komputerowych w Gdańsku. Uczestnicy z Łączności przez dobę w murach 17LO pracowali nad następującymi projektami informatycznymi o haśle przewodnim hackhatonu "Przyszłość jest teraz!":

 

Zespół MROCZKI: Marcin Macierzanka (4aSP), Piotr Kociński (4cSP), Szymon Soborowski (4cSP)
City Tracker to aplikacja mająca na celu usprawnienie i uczynienie przystępnym komunikacji między mieszakńcami a urzędem w bieżących problemach wynikających z życia w mieście. Strona pozwala na dodawanie zdarzeń (na przykład dziura w ulicy lub zdewastowany przystanek autobusowy) na mapie miasta. Wszystkie zdarzenia są widoczne dla mieszkańców oraz pracowników urzędu, którzy mogą zaproponować rozwiązania oraz aktualizować stan danego problemu na bieżąco. Każdy użytkownik może dodawać własne reakcje, komentarze oraz zdjęcia. Zgłoszenia wysyłane przez aplikację są dobrą alternatywą dla zgłaszania takich problemów za pomocą serwisów społecznościowych lub drogą poczty elektronicznej. Projekt został napisany w języku TypeScript, korzysta z technologii Angular i SCSS dla wyglądu i układy strony internetowej (frontend) oraz NestJS do zarządzania bazą danych PostgreSQL i autoryzacji (backend). Program uruchamiany jest w środowisku Docker z serwerem nginx a jego kod źródłowy hostowany jest w serwisie GitHub.



Zespół ŁYSIMY: Jakub Baczyński, Gabriel Lisiecki, Adrian Markowski, Mykola Mashovets, Szymon Rospondek (1d)
Chomicza Sprawa to gra komputerowa, która opowiada o problemach pewnej wioski - nieodpowiedzialnym zarządzaniu odpadami i ich opryskliwości. Wszystko jednak ulega zmianie, kiedy ich własne domy zostają zaatakowane przez nalot śmieci. Mieszkańcy muszą zjednoczyć się w odbudowie oraz znaleźć wybrańca, który pokona wrogów i stanie wzorem dla pokoleń. Projekt został wykonany przez grupę Łysimy, której pięciu członków pracowało ciężko przez 24 godziny przy użyciu technologii takich jak Godot, Aseprite, Photoshop, Github i Tilesetter. Rozwój pracy dokumentowali w usłudze Trello, pozwalającej na uporządkowanie zadań i lepszą współpracę.